۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹

سرهنگ کشیر خبر داد؛

متخلفان رانندگی ۶۰ روز فرصت پرداخت جریمه‌ها را دارند

متخلفان رانندگی ۶۰ روز فرصت پرداخت جریمه‌ها را دارند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متخلفان رانندگی ۶۰ روز فرصت پرداخت جریمه‌ها را دارند و اگر به این جریمه اعتراضی داشتند باید به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت حضور یافت و در خصوص اعتراض به برگه جریمه‌های رانندگی توضیح داد.

سرهنگ کشیر در خصوص ثبت اشتباه تخلفات گفت: حدود ۵ درصد از این ماجرا به ثبت نادرست در سیستم‌ها باز می‌شود که به خطا در سامانه نظارتی در دوربین‌ها ارتباط دارد.

وی افزود: به همین خاطر پلیس راهور واحدی را به عنوان مرکز خدمات ترافیکی راه اندازی کرده است. این مرکز اعتراض شهروندان را بر اساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند ۱۳۸۹ بررسی می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مطابق این قانون متخلف ۶۰ روز از زمان ثبت جریمه و یا ابلاغ مبلغ می‌بایست جریمه را به حساب اعلامی پرداخت کند و اگر به این جریمه اعتراضی دارد به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر رسیدگی به این موضوع اقدام کند.

سرهنگ کشیر افزود: شهروندی که به وضعیت تخلفات وسیله نقلیه خود اعتراض دارد می‌تواند به این مرکز مراجعه و درخواست اعتراض خود را اعلام کند. در این مرکز یک نفر از قضات محترم دادگستری و یک نفر از کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ حضور دارند و با نظر مشورتی یکدیگر در خصوص موضوع مطرح شده اعلام نظر می‌کنند.

وی گفت: اگر چنانچه موضوع اعتراضی موجه تشخیص داده شد قطعاً مبلغ جریمه از سامانه حذف خواهد شد ولی اگر اعمال قانون درست و بجا بوده، به فرد متخلف از طریق رأی قطعی اعلام و وی موظف است ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی، مبلغ جریمه را پرداخت کند.

کد خبر 6121334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      7 0
      اعتراض فقط بایدتوتهران باشی ماکه شهرستانیم کجابایدبریم
    • ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      8 1
      باسلام بنده یک راننده تاکسی تهران هستم برای من ۳۶۰۰۰۰۰ جریمه اومده میخواستم ببینم منکی کارم مسافر کشی چیکار کنم نگهداشتم مسافر پیاده کنم مامور راهنمای منو پارک دوبله جریمه‌ کرده نگداشتگ سوارکنم پارک دوبله جریمه‌ کرده آیا این روا است منکی با اون کرایه های چندر گاز دارم گرمای تابستان پدرم میاد جلوی
    • ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      6 1
      سلام من شیراز هستم تو خونه نشسته بودم فیروز آباد برام قبض جریمه اومد
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      6 0
      وقتی شکایت مردم رد میکنید چه فایده دارد که مردم شکایت کنند من معلم هستم اصفهان اعتراض کردم اصلا جواب ندادند ۴ روز هم وقت گذاشتم.مردم ناراحتند
    • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      7 0
      سلام.من تو حموم بودم بهم زنگ زدن ماشینتو از جلو پاساژ بردار!
      • محمد ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
        5 0
        خب برو بردار عزیز دلم
    • ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      7 1
      چرا باید جریمه های اشتباهی پلیس که برای پر کردن برگه های جریمه جهت ترفیع انجام شده و حتی اعتراض هم بکنیم درست نمی شوند یعنی سر گردنه شده
    • خرمیان ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      6 0
      خسارت اشتباه را چگونه پرداخت می‌کنند؟
    • ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      4 0
      من توماشین نشسته بودم پارک نکردم رد شد جریمه کرد زورم میاد پرداخت کنم
    • ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      3 1
      من ماشینم تو پارکینگه منزلمون هست آنقدر روشن نکردم باطریش خراب شده روشن نمیشه پیامک بدحجابی برام اومده 🤦
    • س ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      4 0
      باسلام من من چندوقت پیش یه پیام واسم اومد مربوط به کشف حجاب درصورتی ک اصلا دختری همراهم نبود رفتم پلیس امنیت اجتماعی گفتم دوربین رو ببینید اگه دختر همراهم بود ماشینو ببرید گفتن اعتراض بنویس نوشتم پاک نشد از روی سیستم لطفا یکم بیشتر رسیدگی کنید روی دوربین ها و اعتراض های مردم
    • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 1
      من حاضرم صد بار جریمه بشم ولی یه ماشین ایرانخودرو داشته باشیم.پنج ساله از بی ماشینی تو خونه زندانی و گریه